Ich úprimnosť vám môže zachrániť biznis
Čím viac informácií a názorov dokážete získať od vašich zákazníkov, tým je pre vás lepšie. Keď vás klient bude kritizovať, ešte lepšie – dostávate inšpiráciu na inováciu z prvej ruky.
Vyvážené a hodnotné informácie do zákazníkov vám pomáhajú byť napred pred konkurenciou. Dostať sa k takýmto informáciám nie je ľahké, ale nasledujúcich 6 stratégií umožní získať ich:
Vypýtajte si ich. Najjednoduchšia cesta k získaniu informácií o spokojnosti je vypýtať si ich od zákazníka. Skončíte zákazku, vypýtajte si hodnotenie. Dokončíte prácu, zistite spokojnosť s výsledkom a na základe toho konajte.
Buďte vlastným zákazníkom. Vyskúšajte si nákup vo vašej predajni, objednávku vašej služby, kvalitu telefonického servisu či jedla sám. Pokiaľ je vaša firma príliš malá a poznáte ju odhora dole, skúste testovať vaše služby ako člen špecifickej skupiny: cudzinec bez znalosti slovenčiny, zdravotne hendikepovaná osoba, dôchodca bez internetu…
Focus Groups. Reprezentatívne vzorky zákazníkov sú platené za to, aby vám dávali informácie o svojich potrebách a preferenciách.
Dotazníky a štúdie. Najčastejší spôsob získavania spätnej väzby. Na kvalitný dotazník je potrebný skutočný odborník, aby ste zákazníka nezahltili a skutočne ho inšpirovali k otvoreniu sa a poskytnutiu úprimných informácií.
Štatistiky a prehľady. Analytické nástroje poskytujú obrovské množstvo údajov o aktuálnom a historickom správaní zákazníkov.
Zamestnanci v teréne. Vaši zamestnanci v centre diania a priamo pracujúci so zákazníkom sú veľmi cenným zdrojom informácií o názoroch zákazníkov, aj keď sú nástrojom veľmi drahým.
(red.)