Dopyt po nákupe dovoleniek na letnú sezónu sa medziročne zvýšil o 31 %. Ukázali to štatistiky cestovnej agentúry Invia týkajúce sa predaja First Minute zájazdov od 1. októbra 2013 do 31. marca 2014. Slováci s predstihom kupujú najčastejšie pobyty do Turecka, ktoré tvoria 24 % z celkového dopytu. Priemerná ceny pobytu na leto 2014 je 763 eur na osobu, čo je o 141 eur viac než v minulom roku.
V rebríčku najobľúbenejších lokalít pre tohtoročnú sezónu stojí na prvých miestach Turecko (24 %), Grécko (20 %) a Tunisko (13 %). V porovnaní s predchádzajúcim rokom najviac narástol dopyt práve po Tunisku, a to o 117 %. Na slovenskom trhu sa tiež v tomto roku zdvojnásobil dopyt po dovolenkách na gréckych ostrovoch a na Cypre. Naopak, v prípade slovenských turistov klesla popularita zájazdov na Kapverdské ostrovy, do Španielska a Egypta.
Slováci sú za First Minute pobyty na tento rok ochotní viac míňať. „Priemerná hodnota predaného zájazdu medziročne vzrástla o 23 %. Cena zájazdov narástla v prípade všetkých troch najobľúbenejších destinácií, najviac v prípade Grécka. Slováci tento rok investujú do dovolenky na gréckych ostrovoch o 217 eur viac ako vlani,“ uviedol Ivan Šidla, marketingový manažér spoločnosti Invia, ktorá je jednotkou slovenského trhu v oblasti predaja zájazdov cez internet. „Slovenskí turisti totiž čím ďalej častejšie vyžadujú stravu formou all inclusive. V gréckych hoteloch táto služba nie je samozrejmosťou a návštevníci si za ňu musia priplatiť,“ doplnil Šidla.
Za popularitou nákupu zájazdu v režime First Minute stoja vysoké zľavy oproti katalógovým cenám pobytov, tie sa pohybujú v rozmedzí od 10 % do 30 %. Zvýhodnené zájazdy na letnú sezónu je možné zakúpiť do konca apríla. Pri včasnom nákupe dovolenky môžu zákazníci navyše získať atraktívne bonusy, napríklad v podobe bezplatného pobytu pre deti, fakultatívneho výletu v destinácii či transferu na letisko zdarma.
„Slováci sa už naučili nakupovať dovolenky v režime First Minute. Potvrdzuje to aj zvýšenie dopytu v porovnaní s minulým rokom bezmála o tretinu. Klienti pochopili, že čakať s nákupom letnej dovolenky sa nemusí oplatiť. Môže totiž dôjsť k vypredaniu kapacít obľúbených hotelov či termínov alebo už nebudú k dispozícii pobyty s atraktívnymi bonusmi,“ vysvetlil Ivan Šidla z cestovnej agentúry Invia. „First Minute zájazdy sú najpopulárnejšie v prípade rodín s deťmi. S obľubou využívajú možnosť pre dieťa zdarma. Dokonca si rezervujú pobyty v hoteloch, ktoré ponúkajú dobré zázemie pre deti a zaujímavé animátorské programy,“ dodal Šidla.
Štatistiky predaja First Minute pobytov v cestovnej agentúre Invia
|
Destinácie |
Podiel na celkovom predaji 2014 |
Priemerná cena na osobu 2014 |
Podiel na celkovom predaji 2013 |
Priemerná cena na osobu 2013 |
1 |
Turecko |
24 % |
1 036 € |
29 % |
834 € |
2 |
Grécko |
20 % |
900 € |
13 % |
683 € |
3 |
Tunisko |
13 % |
736 € |
8 % |
614 € |
4 |
Taliansko |
11 % |
345 € |
10 % |
417 € |
5 |
Chorvátsko |
11 % |
405 € |
14 % |
316 € |
6 |
Bulharsko |
9 % |
646 € |
10 % |
518 € |
7 |
Egypt |
6 % |
939 € |
8 % |
685 € |
8 |
Španielsko |
2,5 % |
1 110 € |
4 % |
740 € |
9 |
Kapverdské ostrovy |
2 % |
1 403 € |
3 % |
1 036 € |
10 |
Cyprus |
1,5% |
1 338 € |
1 % |
822 € |
Tlačová správa Invia