Vyplatí sa publikovať online


Warning: Illegal string offset 'show-content' in /home/html/veldan.sk/arte-content/themes/veldan/single.php on line 16

Správne kroky k optimálnej tlačovej správe

Podľa výskumnej správy Middleburg/Ross až 92 % žurnalistov hľadá svoje námety online – teda na internete, a až 73 % prehľadáva práve tlačové správy publikované na internete. Pravdou teda je, že pokiaľ vaše tlačové správy nie sú publikované online, je to zásadný čierny bod pre vašu publicitu. Prinášame niekoľko tipov, ako napomôcť novinárom, aby vás našli na internete.

  • V našich podmienkach (SR, ČR) existuje niekoľko platených, ale aj bezplatných služieb na zverejnenie tlačovej správy. Pri bezplatnej publikácii správy väčšinou narazíte na obmedzenie (iba jedna správa mesačne, správa bez obrázkov atď.), ale u malých firiem ani viac správ za mesiac – niekedy aj rok – nebýva. Výhodou je, že tieto správy sa automaticky radia do skupín podľa kľúčových slov, názvu predmetnej firmy, odboru činnosti atď. a krížovo sa propagujú na iných webstránkach.
  • Určite využite na publikovanie správy svoj firemný web – sekcia PRESS, MÉDIÁ alebo NOVINKY by mala mať svoje pevné miesto v štruktúre firemného webu. Vyhľadávače tieto texty ľahšie indexujú a novinári váš nájdu.
  • Využívajte bohatý obrazový a iný doplnkový materiál, tzv. press-kit, ktorý viditeľne umiestnite k tlačovej správe umiestnenej na vašom webe.
  • Vo forme tlačovej správy alebo novinky publikujte na svojom webe čokoľvek hodné zmienky, ale novinárom zasielajte iba podstatné informácie – teda len tlačové správy, ktoré obsahujú spoločensky významné udalosti, aby ste ich zbytočne nezaťažovali a neznechutili. Pokiaľ však ide o firmu významného postavenia alebo aktuálne mediálne pertraktovanú, novinárov bude zaujímať čokoľvek od nej a o nej.
  • Píšte správy bohaté na kľúčové slová, o ktorých predpokladáte, že ich budú vyhľadávať vaši zákazníci. Môžete zanalyzovať, aké kľúčové slová používajú vaši úspešní konkurenti, a to zadarmo. Stačí, keď si otvoríte ich webovú stránku a vo web prehliadači zvolíže menu Zobraziť a v ňom Zdrojový kód stránky (v anglických prehliadačoch je to voľba View-Source Code). Nie vždy to funguje, ale keď sa zadívate pozornejšie, tak už v prvých riadkoch uvidíte slovo „meta“, za ktorým bude nasledovať zoznam kľúčových slov použitých vašimi konkurentmi, aby sa ich stránka presadila v prehliadačoch.

 

Preraziť svojou publicitou v online svete je ťažké, ale pri poctivej práci sa už po niekoľkých mesiacoch začnú ukazovať výsledky a ak ste zaujímavá firma, novinári vás sami oslovia so žiadosťou o zodpovedanie pár otázok alebo vyjadrenie sa k téme.

(red.)

Komentovať