Francúzska reklamná spoločnosť Publicis a jej americký rival Omnicom oznámili fúziu, ktorej výsledkom bude najväčšia reklamná spoločnosť na svete. Informovali o tom portály RTTNews a BBC.
Firmy oznámili fúziu ako „spojenie rovných,“ pričom nová spoločnosť ponesie názov Publicis Omnicom Group. Pod jednu strechu sa tak dostanú viaceré reklamné značky ako Saatchi & Saatchi a Leo Burnett (patria pod Publicis) či BBDO Worldwide, TBWA Worldwide a DDB Worldwide (Omnicom). Trhová hodnota sfúzovanej spoločnosti dosiahne vyše 35 miliárd USD (26,40 miliardy eur) a ročné tržby okolo 22,7 miliardy USD. Nová skupina tak preskočí súčasnú jednotku na trhu, ktorou je spoločnosť WPP.
Akcionári obidvoch firiem budú v novej spoločnosti vlastniť po 50 % akcií. Výkonnými riaditeľmi Publicis Omnicom Group sa na prvých 30 mesiacov stanú súčasní šéfovia francúzskej a americkej firmy Maurice Levy a John Wren, pričom po uplynutí tohto obdobia ostane výkonným riaditeľom Wren a Levy prevezme funkciu predsedu správnej rady. Spoločnosť bude kótovaná na burzách v Paríži a New Yorku a počet jej zamestnancov presiahne 130.000. Hlavné sídlo spoločnosti bude v Holandsku.
„Komunikačné a trhové prostredie prešlo v posledných rokoch veľkými zmenami,“ uviedol Levy s tým, že firmy na to museli reagovať. Ako dodal, zo spojenia spoločností by mali ťažiť najmä ich akcionári. Dokončenie fúzie, ktorá si ešte vyžaduje súhlas regulačných úradov, sa očakáva najneskôr koncom marca 2014.
Zdroj: TASR, 2013