Správanie prehluší aj slová
Každý detail sa ráta. Je jedno či máte dobrý oblek a bezchybné nechty. Žuvačka či digitálky na rukách to dokážu celé pokaziť. Ktoré sú najčastejšie chyby, ktoré pôsobia deštruktívne na dojem, ktorý vyvolávame?
- Viacnásobné prerušovanie, skákanie do reči
- Dominovanie v konverzácii
- Nekonzistentný očný kontakt
- Narúšanie osobnej zóny druhého človeka
- Zdvihnúť telefón či nechať ho zvoniť v prítomnosti iných
- Žuvanie čohokoľvek okrem obeda
- Neskoré príchody
- Rozvláčnosť konverzácie
- Riskantný humor
- Pokrčené oblečenie
- Príliš časté pokukovanie po hodinkách
- Nepočúvanie, vynechanie kľúčových bodov
- Biedne stolovanie
- Pýcha („Ja“ choroba)
- Unudený vzhľad a prejav.
- Neustále sťažovanie sa
- Rušivé zvuky ako napr. klepkanie po stole
- Ošúchaný laptop alebo taška
- PowerPoint ktorý nefunguje
- Neporiadok v kancelárii pred návštevou.
Hlavný komunikačný princíp funguje stále: čokoľvek robíme, hovoríme alebo ako vyzeráme, to sa na nás usádza a čiernych sadzí je časom ťažké sa zbaviť. Pozrime teda do zrkadla a povedzme si, či vyhovujeme všetkým kontrolným bodom.
Tomáš Jaroš
redaktor ProgressLetter
podľa: Bill Lampton, Ph.D.: Everything Counts in First Impressions