Porovnávače cien sa stali novým marketingovým nástrojom a úspešne doplňujú iné formy doterajšej prezentácie produktov. Portály tohto typu sú totiž jedinečné svojou formou, širokou ponukou, ale najmä vzorkou návštevníkov, ktorí tieto portály využívajú.
Porovnávač cien, akým je aj Pricemania.sk, ponúka na jednom mieste viac než 500 000 rozličných produktov čiernej a bielej techniky, domácich potrieb, kozmetiky, oblečenia, športových potrieb atd. Svojou platformou tak používateľom dáva viac možností než obchodný dom a navyše ponúka niekoľko skvelých bonusov – nielen možnosti porovnania si cien, ale aj recenzie, zistenie vývoja cien, porovnanie parametrov medzi produktmi, mapu e-shopov a mnoho iných výhod. Porovnávače cien sa tak stávajú akýmsi virtuálnym trhoviskom, či obrovským supermarketom, ktorý navštevujú masy ľudí rozhodnutých nakúpiť. Záujem o porovnanie si cien pred nákupom z roka na rok rastie a logicky tak rastie aj návštevnosť . Zatiaľ čo v decembri 2009 bol počet návštev na najväčších troch porovnávačoch vrátane Pricemania.sk 1 939 658, v decembri 2012 toto číslo predstavovalo 6 784 940 návštev (visits). Aj kvôli týmto faktorom sú porovnávače cien jedným z najlepších miest pre online inzerciu najrôznejších produktov.
[quote align=“center“ color=“#999999″]
Zatiaľ čo v decembri 2009 bol počet návštev na najväčších troch porovnávačoch vrátane Pricemania.sk 1 939 658, v decembri 2012 toto číslo predstavovalo 6 784 940 návštev (visits).
[/quote]
Prečo sa zvyšuje záujem o porovnávače?
Záujem o porovnávače cien sa zvyšuje nielen vďaka vysokým rozdielom v cenách na trhu, ktoré sú často aj 40 percentné. Vďaka tomuto faktoru si ľudia, ktorí chcú ušetriť, čoraz viac obľúbili službu. Zároveň na jednom mieste používatelia dostávajú informáciu o produkte, a to aj vďaka užívateľským, či odborným recenziám. Používatelia sa môžu slobodne rozhodnúť pre nákup v obchode, v ktorom im to najviac vyhovuje a dôvodom nemusí byť vždy cena.
Naopak, aj prostredníctvom našich prieskumov vieme, že moderný používateľ internetu sa rozhoduje na základe viacerých faktorov: Pozície daného e-shopu vo vyhľadávači (najviac preklikov logicky zaznamenávajú prvé pozície), značky e-shopu, hodnotenia (veľmi obľúbeným prvkom zvyšovania dôvery zákazníka je ocenenie – akým je napríklad aj ocenenie Overený obchod od Pricemania.sk), spomínanej ceny za tovar, dostupnosti tovaru a spôsobu dopravy.
Ako zaujať svojho zákazníka?
Z našich niekoľkoročných skúseností vieme, že zákazníka skôr získajú firmy, ktoré pracujú na svojej značke, firemnej identite a najmä, zlepšujú svoje služby. Pod tie často krát spadajú aj také drobnosti ako je e-mailová či telefonická komunikácia, alebo spôsob balenia vašich produktov. Klient sa čoraz menej rozhoduje na základe ceny, a preto stavať biznis len na nízkej cenovej stratégii nie je dlhodobo výhodné a môže sa vypomstiť.
Ing. Michal Král
konateľ Pricemania s.r.o.