Na zľavových vyhľadávačoch dominoval záujem o dovolenky


Warning: Illegal string offset 'show-content' in /home/html/veldan.sk/arte-content/themes/veldan/single.php on line 16

Dovolenkové obdobie, letné horúčavy, prijateľné ceny a zrejme aj nahromadený stres ako aj túžba byť niekde preč s najbližšími vyšvihli obrat vyhľadávača zliav odpadnes.sk na rekordné čísla.

Dovolenka je ideálnym časom na vypnutie a nabratie nových síl. Ľudia v čase krízy zmenili nákupné správanie tak, aby ušetrili čo najviac disponibilných prostriedkov. Navyše si upravili aj svoje priority a niektoré výdavky vypustili alebo obmedzili. V každom prípade väčšina hľadá možnosti ako kúpiť čo najvýhodnejšie a zľavové portály a vyhľadávače zliav sú ideálnym riešením.

„Dovolenky a k tomu tohtoročné horúčavy vylákali ľudí k vode a tí si svoje pobyty či už v zahraničí alebo na Slovensku kupovali vo väčšej miere ako vlani prostredníctvom zľavových portálov. Predaj pobytov a dovoleniek vzrástol medziročne o 65 % a dokonca predbehol aj najsilnejší vianočný mesiac – december – a to o približne 15 %,“ hovorí Andrea Hinková z vyhľadávača zliav odpadnes.sk. Zo zahraničných destinácií suverénne viedlo Slovákmi preferované Chorvátsko a tiež Taliansko. Naopak Egypt po počiatočnom raste kvôli nepokojom v tejto krajine klesol.

Cestovné kancelárie ponúkajúce pobyty na Slovensku a aj samotné tunajšie zariadenia cestovného ruchu namiešali svoje ponuky pre zákazníkov tak, aby si mohol vybrať každý. Vo všetkých však bola dominantná voda a s ňou spojené osvieženie, zábava a relax vo forme wellnessu. „Voda ako ústredný motív júla sa prejavila aj v tom, že najväčší dopyt zaznamenali kúpeľné mestá ako Bojnice, Piešťany, Turčianske Teplice či Dudince,“ konštatuje A. Hinková.

V ostatných kategóriách sa zľavy správali trhovo a kopírovali sezónnosť. Najviac populárne z tovarov boli záhradné bývanie a záhrada, teda napríklad záhradná hadica, sieťka proti hmyzu, ale tiež jazykové kurzy a jednodňové vstupy do aquaparkov.

Júl trhal rekordy aj na zľavovom portále zlavomat.sk – jedného z partnerov vyhľadávača zliav odpadnes.sk. „Júl bol rekordný mesiac. December 2012, ktorý držal primát ako najúspešnejší mesiac sme v júli prekonali navýšením o približne 20 %. Dôvodom bol zvýšený záujem o pobyty. Kategória dovolenky a pobyty vygenerovala viac ako 60 % všetkých nákupov a priniesla obrat vo výške viac ako 1 milión eur,“ hovorí Tomáš Sroka, riaditeľ zľavového portálu zlavomat.sk. Podľa jeho slov ľudia nakupovali pobyty v zahraničí aj na Slovensku, pričom pomer zahraničie verzus Slovensko tvoril 70 ku 30. Z našich destinácií dominovali Liptov a Vysoké Tatry a v prípade zahraničia to boli Chorvátsko a Bulharsko.

Zdroj: TASR, 2013

Komentovať