Warning: Illegal string offset 'show-content' in /home/html/veldan.sk/arte-content/themes/veldan/single.php on line 16

Konateľka a projekt manažér spoločnosti Universal Development, s.r.o.

Čo stálo pri zrode vašej realitnej a developerskej spoločnosti?
Filozofia našej firmy bola postavená na zvyšujúcom sa deficite kvalitných pozemkov, vyhovujúcich špecifickým požiadavkám investorov a následnej prípravy výstavby.
Vznikol dopyt po „komplikovaných“ pozemkoch, ktorým sa investori dovtedy vyhýbali. Pretrvávajúcou expanziou výstavby a neuspokojeným dopytom po pozemkoch predovšetkým v Bratislave sa postupne začal trh orientovať na problematickejšie lokality. Tu niekde vznikla filozofia našej firmy.

Aká práca sa denne skrýva za – teraz už sprofanovaným výrazom – „developerská činnosť“?
Naša prioritná činnosť spočíva vo vyhľadávaní pozemkov pre investorov na ich investičný zámer. Tieto pozemky „meníme“ na stavebné pozemky. Poskytujeme pre nich kompletnú projekčnú činnosť, inžiniering, stavebný dozor až po kolaudáciu. Momentálne je náš najväčší partner KIKA – obchodný dom s nábytkom, kde pre nich pripravujeme po Slovensku nové obchodné domy. Pracujeme aj pre slovenských investorov. Novým klientom je investor pre ktorého pripravujeme exkluzívny showroom AUDI v Dúbravke.

Len prednedávnom ste sa začali venovať nehnuteľnostiam za našimi západnými hranicami, konkrétne v Rakúsku. Aké možnosti ponúka Slovákom tento trh?
Neustály rast cien pozemkov a nehnuteľností nás prinútil hľadať alternatívne možnosti uspokojenia klientov. Jednou z alternatív boli nehnuteľnosti v Rakúsku. Pred otvorením hraníc sme na skúšku začali ponúkať pozemky v Rakúsku. Dôvod bol jednoduchý – chceli sme zistiť, či tento trh bude pre Slovákov zaujímavý. Záujem bol veľký, takže sme sa tejto činnosti začali naplno venovať a v súčasnej dobe rozvíjame súvisiace služby a ich kvalitu.

A výhody?
Pozemky a nehnuteľnosti v pohraničí sú lacnejšie ako u nás. Hlavný dôvod je, že v pohraničí Rakúska sa nachádzajú len malé obce a mestečká. Pre rakúskeho občana sú tieto lokality nezaujímavé, mladá generácia sa orientuje na väčšie mestá ako Viedeň či Graz. Pre Slovákov sú však práve tieto lokality zaujímavé, jednak pre ich cenu a dostupnosť do Bratislavy (vzdialenosť do 20 km alebo maximálne 20 min. jazdy). Výhodou je aj nová diaľnica Bratislava – Viedeň.
Náš segment sú zväčša mladé rodiny s deťmi, ale aj bezdetné. Rodina s deťmi tam odchádza aj kvôli deťom, aby tam študovali a učili sa jazyk. Musím podotknúť, že napr. v Kittsee či Wolfstahli sa vyučuje už aj slovenský jazyk. Dokonca učitelia sa začínajú učiť po slovensky, takže Rakúšania sa nám začínajú celkom prispôsobovať.

Aký je váš najväčší pracovný úspech?
Našla som správnych ľudí do tímu a aj od toho sa úspech odvíja. Hrdá som na to, že sme vstúpili na nový a nepoznaný trh, teší ma, že nedávame priestor slovenskej konkurencii. Budujeme niečo, čo nám začína prinášať úspech a uznanie. Na základe našej rastúcej popularity nám začínajú ponúkať spoluprácu stavebné firmy a investori. Sme príjemne prekvapení aj prístupom obcí, ktoré nám vychádzajú v ústrety a prejavujú záujem o hlbšiu spoluprácu. Ich prvoradým záujmom je získať nových obyvateľov, s čím sa samozrejme stotožňujeme.

Za rozhovor poďakoval
Tomáš Jaroš (PL)

Komentovať