Warning: Illegal string offset 'show-content' in /home/html/veldan.sk/arte-content/themes/veldan/single.php on line 16

Koncoročné manažérske reflexie 2012

Ani tento rok sme neopustili tradičné koncoročné otázky, na ktoré odpovedali prední manažéri a podnikatelia zo SR a ČR:

  • Čo nám dal a čo zobral rok 2012?
  • Aké sú očakávania spojené s rokom 2013?

 

Prinášame vám výber z odpovedí, ktoré boli zverejnené v decembrovom vydaní ProgressLetter 12/2012.

  1. Ako po ostatné roky aj v tomto roku sme sa snažili udržať výrobu v nepretržitej prevádzke, hľadať skryté rezervy v obchode a prevádzke, čo sa nám aj podarilo. Vo všeobecnosti tak môžeme hodnotiť tento rok ako úspešný, aj keď prejavy blížiacej sa stagnácie na trhoch sa začali naplno prejavovať v jeho druhej polovici.
  2. Pevne dúfame, že budúci rok, aj napriek stagnácii na trhoch, bude obdobný ako rok 2012. To znamená, že bude fungovať trh, budú objednávky a celkovo bude fungovať ekonomika minimálne v takých intenciách ako tento rok a to aj napriek tomu, že prognóza vývoja ekonomiky neveští nič dobré. A moje osobné očakávania – aby ma zdravie nezradilo a mohol som naďalej rozvíjať oblasť v ktorej pôsobím.

RNDr.Peter Krasnec, PhD.
General Plastic, s.r.o.

  1. V roku 2012 sme získali veľa nových skúseností a podarilo sa nám potvrdiť pozíciu najväčšieho internetového kníhkupectva. Pozitívom je, že sa nám podarilo zvýšiť predaj v letných mesiacoch a ako jedno z mála kníhkupectiev na Slovensku sme sa držali v „čiernych číslach“ počas celého roka. Nemôžem povedať, že by nám rok 2012 niečo zobral. Ak aj áno, tak sa nám to vrátilo vo forme cenných skúseností 🙂
  2. Veríme, že v roku 2013 si aj naďalej udržíme rast a upevníme tak pozíciu jedného z najväčších kníhkupectiev na Slovensku.

Martin Štrba
E-shop Director, Martinus.sk

  1. Dal mi stabilizáciu podnikania, nové inšpirácie a nápady na ďalší rozvoj firmy. Zobral mi ilúzie, že sa od súčasnej štátostrany dočkám aspoň trochu zdravého rozumu a zlepšenia podnikateľského prostredia.
  2. Nové nápady čo najrýchlejšie aplikovať do praxe a využiť príležitosti, ktoré sa mi otvorili v mojej branži. Plánujem minimálne 20% nárast tržieb.

Martin Mišík
majiteľ AKOPREDAVAT.SK

  1. Z hľadiska pracovného nám tento rok v našej redakcii priniesol mnoho nových výziev, ktoré sme riešili. Neštandardné reklamné riešenia spočívajúce v prepojení printu a on-line priestoru či rozšírenú realitu. Osobne ma každá takáto výzva veľmi teší, pretože médiá a reklama sú mojim životom.
  2. Naivne očakávam, že spravodajstvo v televíziách začne prinášať veselšie správy, že nám médiá budú servírovať čo najmenej balastu. Naopak začnú mladú generáciu vychovávať a vzdelávať. Ak by tomu tak bolo, ľudia sa budú viac usmievať a budeme šťastnejší.

Tomáš Buranský
Marketingový špecialista PC REVUE, INFOWARE, IT NEWS

  1. Rok 2012 bol pre mňa rokom nových výziev. V apríli sme spustili on-line petíciu za menej krvi a viac pozitívnych správ v médiách, ktorú podporilo takmer 11 tisíc signatárov. Požadovali sme menej bezvýznamných správ o dopravných nehodách a násilí páchanom na Slovensku a naopak viac inšpirujúcich správ o úspechoch ľudí žijúcich okolo nás. Rok 2012 mi dal predovšetkým poznanie, že ak je mediálny biznis zameraný výhradne na obrovské zisky z reklamy, tak ani hlasy tisícok nespokojných divákov nič neznamenajú. Médiá našu výzvu ignorovali. Spolu so signatármi sme preto vytvorili nový spravodajský portál www.dobrenoviny.sk, ktorý si každý mesiac číta do 100 tisíc jedinečných čitateľov a projekt sa neustále rozširuje. Rok 2012 mi teda ukázal, že ak niečomu veríte, dokážete s pomocou iných ľudí tvoriť úžasné projekty. Aj vďaka našej petícii som si ešte viac uvedomil, že cesta k úspechu nevedie cez individualizmus ale cez spoluprácu množstva jednotlivcov, ktorých spája jedna a tá istá vízia.
  2. V roku 2013 sa budeme sústrediť na ďalší rozvoj nášho spravodajského portálu. Chceme do jeho tvorby zapojiť širšiu verejnosť a vytvoriť spravodajskú alternatívu, ktorá bude ľudí inšpirovať a zároveň umožní ľuďom rozširovať pozitívne správy z ich okolia s celým Slovenskom ale aj zahraničím. Rovnako chceme našim klientom ešte viac prispôsobiť reklamné služby tak, aby získali ešte väčšiu efektivitu ich kampaní. Inovatívnych myšlienok sme zozbierali celkom dosť, takže sa na nasledujúci rok veľmi tešíme 🙂

Róbert Sedlák
manažér, DobreNoviny.sk

  1. Rok 2012 nám nastavil zrkadlo, v ktorom si pomaly začíname uvedomovať, že nepodložené možnosti konzumného života v poslednej dekáde bude musieť vystriedať poctivá práca, neustále vzdelávanie sa, menej spoliehania sa na iných a viac hľadať riešenia na konci svojej ruky resp. v hlave. Myslím, že rok 2012 nás vracia k starému známemu „bez práce nie sú koláče“ Takéto koláče by mali solidárne dostávať iba ľudia s fyzickými a psychickými indispozíciami.
  2. Keďže väčšinou ide o kontinuitu, vidí rok 2013 veľmi náročný. Veľmi náročný na to, aby sme si nanovo definovali hodnoty aké chceme uznávať, možno mnohí z nás vyselektujú brakové priateľstvá, nespoľahlivých obchodných partnerov, odstránia nákup nepotrebných predmetov a služieb do domácnosti a vytvoria bázu pre spoľahlivosť, stabilitu a hlavne pozitívnu kreatívu, ktorá nás a Slovensko môže posunúť vpred.

Vladislav Polák
Sales Director, Calmit

  1. Čo mi dal rok 2012? Ako konateľ realitnej kancelárie BAM real, spol. s r. o., člen NARKS a CEI, som na 90% posunula prácu s nehnuteľnosťami na syna, ktorý zvláda už veľa rokov profesionálne prácu s nehnuteľnosťami, a to úspešne. Tento rok nám priniesol niekoľko úspešných zákaziek, slušných klientov, ktorí boli s našou prácou spokojní. A čo mi vzal? Postupne mi vzal sústredenie na prácu na 100%, ostalo mi iba tých 10%, pretože alzheimer môjho manžela sa nedal a nedá ani odložiť, ani presunúť, ako je to bežne v pracovnej činnosti.
  2. Rada by som v nasledujúcom roku urobila mohutné PR mojej RK, aby som získala do ponuky dobré nehnuteľnosti, ktoré naberiem do predaja, prenájmu a o ostatné sa postará spomínaný syn. Bude to rozhodujúci rok nielen kvôli práci, ale prekonaniu samej seba po tlakom, ktorý nie je bežný.

Mgr. Zuzana Timková
konateľ BAM real, spol. s r. o.

Komentovať