Koncoročné manažérske reflexie 2009


Warning: Illegal string offset 'show-content' in /home/html/veldan.sk/arte-content/themes/veldan/single.php on line 16
  • Čo nám dal a čo zobral rok 2009?
  • Aké sú vaše očakávania spojené s rokom 2010?

Spýtali sme sa slovenských manažérov, aký je ich názor na minulý rok, a čo očakávajú od toho budúceho.

S týmito otázkami sme sa v závere roka obrátili na manažérov – čitateľov a spolupracovníkov časopisu ProgressLetter. Vybrali sme niekoľko z odpovedí, ktoré hovoria samy za seba – teda komentár nepotrebujú.

 

Peter Lang
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva pre Slovensko
Asseco Solutions, a.s.

  • Dal mi mnoho nových skúsenosti, ktoré som nadobudol pri riadení integrácie Datalock a LCS do spoločného celku Asseco Solutions. Dal mi príležitosť pokračovať v dynamickej medzinárodnej skupine v práci, ktorú robím mnoho rokov a mám rád, s ľuďmi, ktorí mi prirástli k srdcu. Vzhľadom na krízu a projekt integrácie ma stál tento rok veľké množstvo energie. Po 19 rokoch budovania značky Datalock ju pomaly opúšťame a stotožňujeme sa s novým menom medzinárodnej skupiny, ktorej sme súčasťou.
  • Hlavným očakávaním je nádej, že sa ekonomická situácia na našom trhu zmení k lepšiemu a naši klienti začnú opäť rasť, rozvíjať sa. Od toho závisí aj naše úspešné pôsobenie.

 

Miloš Toman
autor a konzultant
Intuitivní marketing s.r.o.

  • Rok 2009 mi dal poučení a vzal iluze. Myslel jsem si, že krize a někdy i přímé ohrožení firem přiměje marketéry, obchodníky a podnikatele k hledání nových marketingových cest, zkvalitňování služeb a inovací vztahů se zákazníky. Bohužel většinou zvolili pštrosí politiku, zastrčili hlavu do písku a čekají, až se vše přežene. Co by tedy muselo přijít, aby je to vyburcovalo k aktivitě?
  • Chci věřit, že vedle očekávaného hospodářského oživení dojde i na marketing a nůžky mezi novými metodami a tím, co se v praxi skutečně používá, se přinejmenším přestanou rozevírat.

 

Ratibor Líbal
senior konzultant
Actum, s.r.o.

  • Rok 2009 byl jistě náročný nutností vyššího tlaku na efektivitu rychlého a flexibilního rozhodování. Přinesl spoustu náročných situací, které na druhou stranu, ze zpětného pohledu, mi umožnily ledacos se naučit a pochopit.
  • Mám jen ta nejlepší očekávání. Člověk musí být optimista. Postupné vyrovnávání nabídky a poptávky v segmentech výrazně zasažených krizí. Neschopnost vlády ekonomiku řídit. Přenos dalších aktivit online díky rozšíření nových technologií: mobilní multifunkční zařízení, miniaturizace počítačů, další krok globalizace internetového světa.

 

Ľudmila Hurajová
majiteľka jazykovej školy SMILE a Clip Centrum

  • Dal mi poznanie, že nikdy nie je tak zle, ako sa zdá. Všetko je relatívne. Kríza preverila pevnosť základov mojich firiem, projektov a najmä ma primäla zamyslieť sa nad mojou podnikateľskou dráhou. Dostala som sa na konferenciu do New Yorku a zistila som, že Ameriku máme doma. Otvorili sa mi nové cesty spolupráce a dostala som sa do projektu Ambasadorka podnikateliek Slovenska. Znovu som okúsila prácu v televízii, stretla a spoznala veľa ľudí, ktorí sú na lodi plaviacej sa podnikaním spolu so mnou.
  • A čo mi rok 2009 vzal? Všetky fotky, ktoré som spravila v New Yorku, a takisto aj strach z krízy. Od roku 2010 očakávam rozbehnutie nových projektov vzdelávania, ktoré už dlhší čas nosím v hlave. Vybudovanie novej prevádzky v centre mesta, registráciu našej škôlky SMILE do siete škôl. Rozbehnutie biznisu v USA a obnovenie spolupráce s bývalými kolegami.

 

Zuzana Timková
BAM real, spol. s r.o.

  • Pracujem v oblasti nehnuteľností už 15-ty rok a do tzv. krízy sa mi darilo veľmi dobre. Osobne vnímam krízu ako umelo vyvolanú médiami, ktoré ju šíria ako mor, ktorý zasiahol myslenie mnohých ľudí. To im bráni podnikať, predávať a kupovať. To posledné ohrozilo moju činnosť makléra nehnuteľností. A to je to, čo mi vzal rok 2009. Napriek tomu, že som pracovala rovnako, ako pred krízou. Našťastie nie všetci podľahli kríze. Je veľa odvážlivcov, ktorí pracujú 3x viac ako predtým. A vďaka ním náš život napreduje.
  • Som neprekonateľný optimista a nielen verím, ale aj budem robiť všetko preto, aby rok 2010 bol pre mňa opäť úspešný. Želám Vášmu časopisu a jeho tvorcom aby prinášali ten skvelý entuziazmus, ktorý mne ako podnikateľke, pomáha opätovne vstať „zo štyroch na dve“ a verím, že aj širokej podnikateľskej verejnosti. Vďaka za všetko dobré, čo prinášate svetu podnikania a teším sa na ďalšie čísla časopisu.

 

Dušan Peško
predseda predstavenstva
CÍGLER SOFTWARE, a.s.

  • Rok 2009 mi dal plnohodnotný pocit Európana. Súvisí to s možnosťou cestovať bez hraničných kontrol a potreby zamieňať si peniaze. Sú to natoľko hmatateľné dôkazy spájania Európy, že verím, že všetky regionálne „šarvátky“ časom zaniknú v porovnaní s praktickými prínosmi týchto zmien pre obyčajných ľudí. Odchádzajúci rok mi definitívne vzal posledné ilúzie o súčasných vládnucich politikoch.
  • Želám si, aby rok 2010 bol aspoň o trošku lepší ako rok 2009. V čom? Tak trošku vo všetkom 🙂

 

Gabriela Horváthová
marketingová manažérka
Olympic Casino Slovakia, s.r.o.

  • Končiaci rok bol veľmi náročný, hektický, ale tiež bohatý na niekoľko úspešných projektov, množstvo stretnutí so zaujímavými ľuďmi a cestovanie. V kontexte krízového obdobia bol človek veľakrát nútený siahnuť na dno svojich možností, kreativity a vynaliezavosti. Príjemné bolo zistenie, že „dobrý človek ešte žije“ a mnohí obchodní partneri pochopili, že „si musíme navzájom pomáhať“ a podľa toho sa aj správali.
  • Pevne verím, že budúci rok prinesie ozdravenie a regeneráciu trhu. Teším sa na realizáciu svojich pracovných, ale aj osobných umeleckých plánov. Želám nám všetkým, aby sme si udržali pozitívneho ducha a potrebný životný nadhľad.

 

Lukáš Bakoš
konzultant Maxman

  • Uplynulý rok mi dal niekoľko veľmi zaujímavých komplexných projektov, ktoré sme realizovali práve vďaka kríze. A vzal mi krátke masové team-spirit podujatia.
  • Očakávam, že budúci rok bude ťažší ako ten práve sa končiaci, ale že sa nám podarí ešte intenzívnejšie expandovať do Čiech.

Komentovať