Spolumajiteľ Paradise Travel, s.r.o.

Vaša CK pôsobí na slovenskom trhu pomerne krátko, od roku 2005. Vznikla ako reakcia na potreby nového trendu poskytovania služieb pre spoločnosti, ale aj pre individuálnych cestovateľov. Ako sa dnes darí tomuto trhovému segmentu a aká je jeho perspektíva?
Tým, že sme pracovali v cestovnom ruchu už od roku 1998, sa nám naskytla príležitosť skĺbiť skúsenosti s novým pohľadom na cestovanie. Zameriavame sa hlavne na prípravu motivačných, kongresových a teambuildingových ciest pre rôzne spoločnosti. Okrem toho sa snažíme vytvoriť priestor aj jednotlivcom a malým, uzavretým skupinám, ktorých už neuspokojuje ponuka klasických „katalógových“ zájazdov, ale chcú si svoju dovolenku prispôsobiť svojim predstavám. Týmto smerom sa orientuje už niekoľko cestovných kancelárií, ale na Slovensku je takéto cestovanie ešte stále „v plienkach“.

Počas pôsobenia Paradise Travel na trhu sme organizovali už množstvo ciest pre skupiny priateľov, či manažérov od 6 až po 300 členné skupiny korporátnych klientov, ale aj pre dvojice. Našim cieľom je hlavne vysoká kvalita poskytovaných služieb a informácií a osobný prístup ku každému klientovi. Možno to znie ako klišé, ale stretávame sa s množstvom pozitívnych reakcií. Pri firemných klientoch totiž prikladáme dôraz analýze potrieb a hlavne sledovaniu cieľa, ktorý má takáto cesta splniť.
Pre individuálnych cestovateľov je našou snahou priniesť nové trendy pri organizovaní dovoleniek a posunúť poskytovanie individuálnych služieb bližšie k potrebám každého klienta. Ide hlavne o voľnosť, čo sa týka termínu, programu, štandardu a povahe dovolenky a v neposlednom rade aj obsahu peňaženky.

Kto sú vaši najčastejší zákazníci a ako získavate novú klientelu?
Značnú časť v našom portfóliu tvoria finančné inštitúcie. Takto odmeňujú svojich najlepších pracovníkov a zároveň ich motivujú k ďalšej činnosti. Naša práca nekončí len privedením skupiny do destinácie, ale zároveň aj s klientom riešime, kam má motivácia pokračovať. Máme vypracovaný aj celkový motivačný plán, ktorý účastníkov vedie k vyšším výkonom, aby mali firmy za svoju investíciu aj ďalšiu pridanú hodnotu.

Ďalšou, pomerne veľkou skupinou, sú klienti cestujúci na rôzne svetové kongresy a konferencie. Tu sa, okrem samotnej pracovnej časti, sústreďujeme aj na sprievodný program. Neobyčajné zážitky totiž nie sú len výsadou turistov, ale čoraz viac ich žiadajú firmy, ktoré organizujú cesty pre svojich zamestnancov či partnerov. Takto sme riešili napríklad požiadavku na večere s hudbou na pláži v Barme, výlet na úpätie Himalájí k indickým hraniciam, kam chodí minimum turistov, súkromné párty na lodiach na Kube či vo Vietname, spojené s rybačkou, či prelet ponad vrchol Kilimandžára. Klienti chcú miesta, ktoré sú niečím jedinečné a nie až také navštevované.
Veľa klientov nám posiela požiadavky na základe pozitívnych referencií, ale zúčastňujeme sa ako partneri na rôznych odborných konferenciách, odkiaľ taktiež získavame nové kontakty. Naša web stránka ponúka možnosť zadať si požiadavku na vypracovanie cesty. Stačí vyplniť dotazník, kde sú údaje na špecifikáciu predstáv klienta a zaslať jednoduchým odklikom. Následne klienta spätne kontaktujeme so spresnením informácií, prípadne si dohodneme osobné stretnutie, na ktorom predložíme nezáväznú ponuku. Je to naozaj jednoduché. To isté platí aj pre individuálnych cestovateľov, alebo skupinky, ktoré si spoločne plánujú svoje dovolenky.

Hľadanie nových, zaujímavých destinácií sa stáva dôležitou súčasťou vášho biznisu. V tomto smere ste tak trochu novodobí „Kolumbovia“. Ako sa zrodí nová destinácia?
Okrem „tradičných“ európskych, či exotických destinácií sa snažíme nájsť aj ďalšie výnimočné lokality, ktoré by mohli byť pre našich klientov zaujímavé. Snažíme sa pritom pozerať očami našich klientov, teda štandardný komfort a popri tom aj niečo netradičné. Napríklad Filipíny ako destináciu vhodnú na trávenie exotickej dovolenky či zorganizovanie motivačnej cesty som objavil asi pred troma rokmi, keď som hľadal alternatívu k Thajsku. Tam či na Bali chodí totiž už pomerne veľa turistov. Preto nájsť krajinu, ktorá ponúka nádhernú prírodu, snehobiele pláže s palmami, kde môžete čas tráviť v luxusných rezortoch, ale vidieť aj domácich, žijúcich v bambusových chatrčiach, kde sú ľudia milí a nenatrafíte pritom na každom mieste na turistu, je čoraz ťažšie. Ale ak toto všetko chcete vidieť a zažiť, Filipíny sú dobrá voľba. Takto podobne sme znovuobjavili aj Mjanmarsko (Barmu), či Argentínu a Bolíviu.

Ste nielen podnikateľ – spolumajiteľ CK, ale tiež cestovateľ, fotograf a cestopisec. Plníte si svoje chlapčenské sny?
Mám šťastie, že moja práca je hlavne mojím koníčkom. Ten začal už v detstve, keď som sa dostal ku knižke Ľuda Ondrejova – Volanie divočiny. Popisuje putovanie po Tanganike (dnešná Tanzánia) a v druhej časti píše o orangutanoch na Sumatre. Mal som asi osem rokov a začal som túžiť tieto krajiny vidieť. To sa mi už podarilo. Tiež som chcel nájsť tasmánskeho tigra, čo sa mi síce nepodarilo, ale Tasmániu som tiež navštívil. Cesty po Afrike a hlavne Viktóriine vodopády som mal zafixované od Zikmunda a Hanzelku a novou motiváciou sú pre mňa Darwinove Galapágy.
No a na už sa teším na čas zaslúženého odpočinku, že si sadnem a prejdem si znovu všetky fotografie zo svojich ciest a možno si spravím aj súkromnú výstavu. V zbierke mám zatiaľ cez 80 krajín a pribudnú určite nové.
Zrejme je v živote dôležité snívať a hlavne sa tešiť, keď sa nám podarí si svoje sny splniť. Pre mňa je to o to príjemnejšie, že sa o ne môžem priamo na mieste potešiť s viacerými.

Váš produkt má nepochybne jednu veľkú zvláštnosť. Akýsi dvojitý život. Ten prvý je samotný zážitok klienta z cesty a ten druhý je jeho interpretácia po návrate. Spokojný, fabulujúci klient je pre vás najsilnejším marketingovým nástrojom…
…pre mňa je najväčšou satisfakciou, keď vidím, že sa nám podarí sprostredkovať výnimočnosť každej krajiny tak, že je klient spokojný nielen s tým, že tam cestuje, ale že pochopí aj drobné nuansy, ktoré robia každú krajinu a ľudí v nej jedinečnými. A tieto ho nadchnú a vráti sa spokojný. V tom prípade viem, že nielen ja, ale aj celý náš tím, sme odviedli dobrú prácu. My pracujeme veľakrát na základe referencií a vracajú sa k nám nielen „stáli“ klienti, ale prinášajú nám aj nových. A to hovorím ako o jednotlivcoch, tak aj o spoločnostiach. Okrem toho máme pripravený na stránke aj samostatný odklik pre našich klientov, kde sa môžu po ceste prihlásiť, stiahnuť si fotografie, ktoré niekedy nie sú pre oči verejnosti a ostať aj v kontakte so svojim sprievodcom, ktorý bol s ním na cestách. Ten sa stáva pre nich aj akýmsi cestovateľským poradcom, a tak veľakrát sa k nemu pridávajú na ďalšiu cestu, alebo si ho vyžiadajú pre svoju dovolenku.

Za rozhovor poďakoval P. Vitek

Komentovať

jeden × 1 =