Mnohí začali s propagáciou vašej firmy na sociálnej sieti Facebook, ale čoskoro zistili, že získať odozvu od fanúšikov či potenciálnych zákazníkov nie je úplne ľahké.
Ďalej v texte sa dočítate, čoho sa vyvarovať a akým spôsobom začať komunikovať s verejnosťou na Facebooku, aby ste získali fanúšikov, ktorí sa radi zapoja do vašej komunikácie.
Nepoužívajte príliš osobné otázky
Určité typy otázok si síce dovolia dvaja kamaráti na Facebooku medzi sebou, ale firma na nich pohorí. Takže sa spýtajte vašich fanúšikov, aké sú ich plány na víkend, ale zabudnite na otázku, koľko peňazí priemerne minú cez víkend. Najlepšie však je, keď otázky smerujú k odvetviu, v ktorom pôsobíte.
Príspevky nie sú konverzačné
Facebook nie je prostredie pre biznis, je to doslova ulica, kde sa náhodne stretávajú ľudia prepojení sociálnymi väzbami. Aby ste zapadli do tohto prostredia, nesmú byť vaše príspevky obchodného charakteru, ale musia vedieť rozvíriť komunikáciu, ktorá podlinkovo má obchodný charakter. Príspevky musia inšpirovať k odpovedi, a nesmú znieť ako od robota.
Nesmú chýbať obrázky
Používať výhradne text je pre čitateľov nuda, každý chce obrázky! Tie sú korením konverzácie, najmä ak sú vtipné alebo kontroverzné.
Prílišný tlak na predaj
Občasný príspevok o produkte je v poriadku, ale musí mať jasné prepojenie na tón a predmet konverzácie.
Potrebná je rýchla odpoveď
Pokiaľ vám fanúšik zanechá komentár, potrebné je odpovedať do niekoľkých minút, inak začne byť nervózny a snehová guľa nervozity sa začne nabaľovať. Odpovedať je potrebné maximálne do niekoľkých hodín, a je jedno, čo je víkend alebo pracovný deň.
(red.)